Tuesday 11 June 2013

Kem Kesihatan di Kg. Minansut, Bingkor Keningau

Klinik Pergigian Besar Keningau telah menyertai Kem Kesihatan di Kg. Minansut, Bingkor Keningau pada 13 April 2013 anjuran Klinik Kesihatan Bingkor bersama Panel Penasihat Kesihatan Bingkor. Seramai 11 orang penjawat awam Klinik Pergigian Besar Keningau telah menyertai program tersebut .

 Sesi bergambar bersama anggota Panel Penasihat Kesihatan dan kakitangan Klinik
Kesihatan Bingkor.

Program ini bertujuan untuk memberi perkhidmatan pemeriksaan kesihatan kepada mereka selain untuk mengeratkan lagi hubungan kemasyarakatan diantara penduduk kampung dengan anggota kesihatan. Sasaran adalah semua penduduk Kg.Minansut, Bingkor dan penduduk kampung yang berdekatan.
       

Ceramah Pergigian

Antara aktiviti yang dijalankan adalah ceramah pergigian  bertajuk' Kanser Mulut' yang disampaikan oleh Dr. Mark Low Jun Fay serta pemeriksaan gigi secara percuma dan rawatan cabutan gigi. Selain rawatan pergigian, pemeriksaan kesihatan dan ceramah bertajuk 'Thalasemia' dan' Pemakanan Sihat' dari pihak kesihatan juga diadakan.

Pemeriksaan dan rawatan cabutan

Secara keseluruhannya, kerjasama antara pihak Klinik Kesihatan Bingkor, Klinik Pergigian Besar Keningau dan penduduk kampung adalah sangat memuaskan dalam menjayakan Kem Kesihatan ini.










No comments:

Post a Comment